سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 2886

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 0

بهار دلکش

 
پسرکم! ... برادرت را به اعتماد دوستی میان خودتان، ضایع مکن ؛ زیرا آن که حقّش را ضایع کرده ای، برادرت نیست . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به فرزندش محمّد حنفیه ـ]
 
نویسنده: احمد ::: یکشنبه 95/2/12::: ساعت 5:17 عصر

روز معلم است و بهانه ای برای یادآوری زحمات و تلاش های معلمان

اسامی معلمان و اساتید دوران تحصیلم را مرور می کنم از اولین روزهای تحصیل و دوران ابتدایی تا حال

نام برخی معلمان و اساتیدم را به زحمت به یاد می آورم. واقعیتش را هم بخواهید از آن همه فیزیک و شیمی و ریاضی و زیست شناسی که خوانده ام فقط آثار مات و بسیار کم رنگی در ذهنم  باقی مانده است و از آن معلمان نیز هم.

اما سه دسته از معلمان و اساتید و درس هایی که داده اند را خوب به یاد می آورم حتی نوع نگاهشان و کلامشان و تن صدایشان را

دسته اول : آن معلمانی که در قامت معلم فیزیک و شیمی و دیگر علوم تجربی و نظری، از خدا برایم حرف زدند و کمی مزه و حس با خدا بودن را در درونم ریختند،  شاید تاثیر این معلمان از معلم دینی و قرآن برایم بیشتر بود چون گفتن از دین برای معلم دینی گویا وظیفه ای است که به او محول شده است و شاید از سر درد و دلسوزی نباشد اما برای آنها نه.

دسته دوم: آن معلمانی که حرفشان با عملشان یکی بود و اگر از نظم حرف می زدند حداقل ظاهرشان و تیپ شان و سلوک شان گواهی می داد که خود هم منظمند و اگر از اسراف وقت و عمر و جوانی می گفتند خود برای وقت شان اهمیت قائل بودند و اگر از دیانت و تقوا و خدا حرف می زدند چون به خلوت می رفتند آن کار دیگر نمی کردند.

دسته سوم : آن معلمانی که با هنر خود، انسان را عاشق و دلبسته درس و رشته ای که بدمان می آمد و به ظاهر متنفر بودیم می کردند، و آن درس را با سحر بیان و قلمشان و با هنرمندی بی بدیل خود در کام تو شیرین می نمودند و اینجا بود که می فهمیدی آن درس اگر با روش و شیوه خوبی بیان می شد سالها پیش تر عاشق این درس و رشته  شده بودی.

برای این سه دسته از معلمان و اساتید به صورت ویژه تا عمر دارم دست به دعا هستم و از خداوند برایشان آرزوی سلامتی و سعادت خواهم کرد..


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

بایگانی

 

اشتراک